sobota, 17 marca 2012

Lampka nocna.

Jakiś czas temu kupiłam kryształową podstawę do lampki nocnej, niestety nie miała abażura. Po kilku wizytach na rynku znalazłam za parę groszy cała lampkę, więc kupiłam z myślą przerobienia jej.
Kryształowa podstawa wygląda tak:

Urzekła mnie swoją formą i precyzyjnym wykończeniem.

A lampka do przerobienia wyglądała tak:

Nie podobały mi się te taśmy dekoracyjne, więc je odkleiłam.
Podstawa jest drewniana i trochę zniszczona i chciałam z niej przerobić świecznik, ale okazało się, że lampka jest sprawna i trochę mi jej szkoda. Poczekam jak się znowu trafi jakiś abażur i wstawię ją do pokoiku córci:)  





Kombinowałam jak szybko i tanio zrobić nowy abażur do mojej kryształowej podstawy i postanowiłam użyć  tiulowej firanki, którą kiedyś nabyłam w SH jedynie dla koronki, którą odprułam i wykorzystałam do uszycia wałka z tego postu klik. Miałam ją wyrzucić, ale odłożyłam to na później:) Firanka miała tunel na drążek, przeciągnęłam przez niego tasiemkę i zawiązałam ściśle do obwodu góry abażura. Ponieważ firanki było dużo, wyszły piękne marszczenia. Żeby naturalny kolor abażura (brudny beż) nie przebijał przez nią, pomalowałam do delikatnie białą farbą do decoupagu. Na dole dość ciasno przyszyłam koronkę batystową. A ponieważ zrobiła mi się bombka, wyszczupliłam ją brązową koronką przewiązaną w "pasie":))))))
Tak lampka prezentuje się w naszej sypialni.








Zapalona daje dużo światła, które jest bardzo ciepłe i nastrojowe. Zdjęcia trochę przekłamują, bo nie ma takiej różnicy pomiędzy górną a dolną częścią. A że kiepski ze mnie fotograf, to niestety tak wyszły;((((((




Wiem, że nie jest to arcydzieło, ale bardzo małym kosztem mam nową-starą lampkę nocną:))))
Pozdrawiam........

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz